Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektronizace veřejné správy
Kyseláková, Eva
Kyseláková, E. Elektronizace veřejné správy. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Bakalářská práce se zabývá elektronizací veřejné správy a jejími negativy a pozitivy, které při jejím zavádění a fungování vznikají. V literární rešerši je shrnut vývoj a legislativa, a především vymezeny nejdůležitější pojmy v oblasti elektronizace veřejné správy. Těmito pojmy jsou například portál veřejné správy, Czech POINT, datové schránky, elektronický podpis a jiné. Dále jsou v literární rešerši uvedeny výhody a nevýhody spojené s elektronizací veřejné správy. Praktická část bakalářské práce se zabývá nástroji elektronizace, které jsou poskytovány na obecním úřadě v Lelekovicích. Dále je v ní na základě dotazníkového šetření uvedeno, jak využívají poskytované služby občané v dané obci. Na závěr bakalářské práce budou uvedeny možné návrhy pro zlepšení nedostatků v oblasti elektronizace veřejné správy, které se byly zjištěny při psaní práce.
eGovernment
Sokolová, Aneta ; Korcová, Renata (vedoucí práce) ; Alena, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem eGovernment. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku eGovernmentu a jeho vývoj v České republice. Dále jsou rozebrána související témata jako je veřejná správa a správní právo, informační systémy veřejné správy (datové schránky, Portál veřejné správy, základní registry, Czech POINT, atd.) a listiny a elektronické dokumenty (datová zpráva, elektronický podpis, časové razítko, správa a konverze elektronických dokumentů). Praktická část vychází z informací získaných na základě individuálních polostandardizovaných rozhovorů s odborníky z veřejné správy (obce, Ministerstvo vnitra ČR) na téma eGovernment se zaměřením na datové schránky. V práci je zjišťována současná problematika datových schránek, jejich funkčnost, užitečnost, spolehlivost či celková spokojenost uživatelů (obcí) s těmito schránkami. Dále jsou zmíněny problémy i perspektiva datových schránek a jejich celkové i jednotkové náklady na provoz. Následně je charakterizován současný stav eGovernmentu v České republice a jeho budoucí vývoj. V neposlední řadě je porovnána předem stanovená výzkumná otázka, týkající se českého eGovernmentu a datových schránek, se skutečným stavem tohoto systému.
Měření efektivity elektronické státní správy
Tajtl, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Tato práce popisuje problematiku eGovernmentu a navrhuje způsob měření e-služeb veřejné správy. Popsán je stav českého eGovernmentu v detailu na vybrané projekty a v mezinárodním srovnání. Z popisu vyplývá, že rozvoj stále probíhá, ale v mnohem nižším tempu než je tomu v elektronicky vyspělejších zemích. Jako hlavní problém je identifikováno nedůsledné strategické řízení a resortismus, který brání úspěšnému nasazování průřezových projektů. Na základě popisu současného stavu a zahraničních zkušeností navrhuje autor konkrétní doporučení pro budoucí rozvoj elektronizace veřejné správy v České republice. V návaznosti na problematické řízení je v práci navržena a otestována metodika pro měření efektivity e-služeb veřejné správy. Tato metodika je objektivním postupem měření efektivity e-služeb s cílem poskytnout zpětnou vazbu poskytovatelům služeb. Testování metodiky hodnotí trojici služeb daňové agendy a poukazuje na jejich nedostatky včetně návrhu nápravných řešení.
Problematika elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení.
SKÁLA, Jan
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení. Mapuje poskytované elektronické služby, popisuje principy fungování a sleduje vlastní využívání služeb klienty. Cílem bakalářské práce je zjistit současnou úroveň elektronické komunikace mezi klientem a orgány sociálního zabezpečení. Pozornost je zaměřena na, klientem, správné využití jednotlivých elektronických služeb. V teoretické části jsou charakterizovány elektronické služby poskytované orgány sociálního zabezpečení a jejich právní zakotvení v legislativě. Vysvětleny jsou také nejčastější pojmy, které se v dané problematice používají. V praktické části, na základě obsahové analýzy statistických údajů, jsou zanalyzovány získaná data a upozorněno na klady, ale i nedostatky v poskytovaných elektronických službách a to s ohledem na aktuální stav informační a počítačové gramotnosti klientů orgánů sociálního zabezpečení. Dále jsou na běžných příkladech z praxe popsány základní postupy při zřizování a používání elektronických služeb. Závěrem jsou uvedeny výsledky, které označily určitá problematická místa, která mohou klienta při navazování elektronické komunikace s orgány sociálního zabezpečení odradit od dalšího využívání. Poukázáno je i na rozdílné vytížení jednotlivých elektronických služeb orgánů sociálního zabezpečení.
e-Government
Vellendorfová, Jana ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Ačkoliv se o e-Governmentu začalo více mluvit až v poslední době, hlavně v souvislosti s datovými schránkami, počátky jeho vývoje sahají do 90. let 20. století. Tehdy začaly první snahy o vývoj informačních systémů, které by propojily jednotlivé úřady. Avšak zpočátku tyto snahy nebyly moc úspěšné. Později se začaly rozvíjet různé služby e-Governmentu a právě o nich je tato práce. Nejprve je nastíněn vývoj e-Governmentu. Následně se práce věnuje jednotlivým službám e-Governmentu, dále pak poskytuje informace o systému e-Governmentu ve vybraných zemích a je zakončena popisem elektronické výměny dat, elektronické fakturace a elektronické archivace.
E-Government ve vybraných státech Evropy
Panec, Josef ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Princl, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou e-Governmentu, neboli elektronické veřejné správy v České republice, Evropské unii a ve vybraných státech. Nejprve se věnuje základní charakteristice uvedené problematiky a souvisejících termínů, jeho přínosům a rizikům. Následně dochází k přiblížení vývoje v Evropské unii. Jak v jejích politikách v daném odvětví, tak v jednotlivých programech a projektech, jenž služby e- Governmentu podporují. V závěrečné části práce dochází ke srovnání jednotlivých vybraných států Evropy v oblasti kvality služeb e-Governmentu.
E-government v ČR
Janota, Martin ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Toth, Petr (oponent)
Práce se zabývá problémem elektronické komunikace ve vztazích mezi orgány veřejné správy a občany. Nejprve se věnuje samotnému pojmu e-governmentu, jeho vývoji ve světě, v Evropské unii a v České republice a přínosům a problémům, které jsou s elektronickou správou spojeny. Následně zkoumá současnou situaci na poli elektronické komunikace orgánů státu a občanů v České republice, problém zabezpečení předávaných dokumentů pomocí elektronického podpisu a dále představuje některá funkční řešení, která jsou v České republice v této oblasti již k dispozici.
eGovernment a jeho důsledky pro obyvatele i podniky
Baranová, Petra ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Práce se zabývá elektronickým governmentem a jeho rolí v nově pojaté veřejné správě. Dále hodnotí využívání informačních a komunikačních technologií a rozsah základních on-line služeb eGovernmentu, které jsou dostupné pro podniky a občany. Práce také analyzuje český elektronický government a srovnává ho s novými členskými i kandidátskými zeměmi Evropské unie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.